RC Review: Případ Neruda

/
0 Comments
Název: Případ Neruda
Autor: Roberto Ampuero
Nakladatelství: Host
Počet stran: 330

Případ Neruda je velice prazvláštní kniha. Zaobírá se velice záživným tématem, které lze snadno z názvu vyčíst – o básníku Nerudovi. Kniha je velice poutavé dílo, které zaujme nejen milovníky tohoto autora ale i mladší generaci. Vždyť má co nabídnout.
Mě osobně se více jak dějová línie příběhu líbil styl autora. Ten mě místy až přímo uchvácel. Autor si umí mistrně pohrát se slovy. Umí je kombinovat, tak aby zněli opravdu nevšedně. V textu je poznat viditelná láska ke slovu psanému. Roberto se ve slově naprosto skvěle vyžívá. Umí věty, písmena i slova naservívovat tak dokonale, že některé stránky se stávají i požitkem. Některé pasáže jsem s chutí četla znovu neboť autor popisuje chod věcí na tolik poutavě, že vás na chvíli zaujme více, jak sklenička s vodkou vypadala, chutnala i voněla než co provedl detektiv. A to mě na jeho mistrném vyprávění fascinovalo. Slova. Jak si s nimi dokázal pohrát. Krásně. Je až k nevíře, že v té době co samotný Neruda žil, on byl malým dítětem. Kdybych si o něm tuto informaci nepřečetla, měla bych zato, že se s ním setkával osobně, že je to starý muž co básníka znal jako přítele. Ale autor využil především i velkou část své fantasy, fakta a básníku blízké osoby.
Co se ale týče děje jako takového, příběhu o donu Pablu a mladičkém detektivu, příběh místy pokulhává. Místy je opravdu čtivý, místy se budete nudit. Dějová linie je už o něco horší než popisování skleničky. Ale i tak to autor vysmekl pěkně. Není to nic pro mě naprosto dech beroucího a krásného. Četla jsem knihu po částech, delší dobu než mám normálně zvykem a musím říci, že mě to někdy stálo i trochu toho přemlouvání.
Tuto knihu nelze zhltnou naráz. To mám na knihách ráda. Některé jsou čtivé a máte je za den přečtené. Tato ne. minimálně tři týdny vám bude ležet na nočním stolku. Četba je to těžká. A autor k tomu přidává svůj hrneček popisů. Kdyby autor vydal knihu o popisování věcí asi bych ji zhltla během večera. Ale knihu o politice a vlivných osobách minulého století? To už je poněkud složitější…

Závěrem lze hovořit o knize pěkné. Pro mě nebila tou knihou co zařadím do top žebříčku knih 2014 ale ani podpásovkou. Rozumně řečeno, je to pěkná průměrná kniha s esami navíc!

Tímto velice děkuji knižním e-shopu Knihcentrum za poskytnutí Recenzního výtisku, jejíchž spolupráce si velice vážím. Knihu lze zakoupit zde.
Nově spolupracuji s: