RC Review: Trnité údolí

0 Comments

Název: Trnité údolí
Série: Elyona země
Počet stran: 190
Vazba: paperback
Nakladatelství: Fragment

Vzpomínám si, jak o této sérii nadšeně pěla Catriona. Vzpomínám si také, jaký humbug byl ve světe kvůli této fantasy tetralogii ve světě, především v anglicky mluvících zemích. Když jsem zjistila, že Fragment vydává nové vydání této série, řekla jsem si, proč se nepustit do této série taky?

Elyonova země má ve skrytu duše opravdu velký potenciál a čtenář se s hlavní hrdinkou Alexou rozhodně užije dobrodružství od začátku až do konce. Po celou dobu četby Vás navíc doprovází malebná obálka a postavy jsou nezkrývatelně milé a roztomilé.
Očekávala jsem od knihy jednoduchý, pěkný, milí příběh s fantasy zápletkou. A víte co? Dostala jsem ho přesně takto naservírovaný. Trnité údolí je skvělá kniha. Skvělá pokud vyhledáte v měřítkách průměrnost. Mě se ta kniha líbila. Chápu to velké nadšení okolo. A víte proč? Protože, kdybych byla ve věku dítěte okolo deseti až dvanácti let, ta kniha by se mi líbila opravdu hodně. Po této sérii bych doporučila šáhnout všem maminkám co mají doma malé čtenářky a čtenáře. Nevidím důvod proč by to neměli číst jak kluci tak i holky. Pro mě jako pro sečtělou čtenářku spíše příběh představoval takovou povídku na jedno brdo a za půl roku si nevzpomenu na víc jak na moc povedenou obálku.
Musím uznat, že konec pro malé čtenáře bude působit napínavě a určitě šáhnou po dalším díle. Já osobně zase tak po pokračování neprahnu. Ale nebude určitě na škodu odhalit některá tajemství a dozvědět se, jak to dopadne.

Patrick Carman píše hezky. Vyžívá se v místy v popisech a dokazuje, že Elyonova země je opravdu magická a život v ní je ne vždycky jako v pohádce. Sice by neuškodilo přidat dalších sto stránek, pořádně všechno rozvést a dodat tomu trochu magična a ubrat naivity ale i tak jsem spokojená. Carman vás pohladí po duši a starší čtenáři se opět vrátí do dětských let.

Tímto velice děkuji nakladatelství FRAGMENT za zaslání recenzního výtisku!

You may also like